Ogłoszenie

Zmiany News Techniczny #6 oraz News #3
Dawki za sparingi - JUŻ SĄ!
ZAJĘCIA DODATKOWE
Tygodnik RoS #3 już do przeczytania!
Sklepy surwiwalowe we wszystkich wioskach! - (Link do przykładowego sklepu w Konosze)
Data Globalna:
4 Heisei, Natsu

#1 23-01-2015 10:25:33

 MG Shinari

Mistrz Gry

2672349
Zarejestrowany: 06-02-2013
Posty: 817
Punktów :   

Pierwsze Kroki

http://i49.tinypic.com/mkwz6u.png

Pierwsze Kroki


Zamieszczamy ten krótki poradnik by ułatwić Wam wejście w świat Rise of Shinobi.
Mamy świadomość, że początki są trudne, dlatego postaramy się przybliżyć tutaj najważniejsza zagadnienia,
które pomogą Wam poczynić pierwsze kroki jako shinobi.
Jesteśmy przekonani, że wszelkie bardziej zaawansowane tematy będziecie z zaciekawieniem odkrywać wraz z rozwojem,
gdyż właśnie odkrywanie i kreowanie tego świata jest urokiem tego forum, które tworzycie wraz z nami.

Ogólne założenia forum

Forum Rise of Shinobi to miejsce na fabularne rozgrywki.
Pamiętajmy, by nasze posty i działania były fabularnie powiązane i tworzyły całość.
Gracz ma praktycznie pełną swobodę działa w otwartym świecie, który żyje własnym życiem,
liczne sytuacje losowe wymuszają konkretne zachowania i wybory, ale to gracz decyduje o losie
swojej postaci.
Jedną z najważniejszych zasad na forum jest fakt, że postać może przebywać w 1 miejscu na raz
i wykonywać jedną czynność w danym czasie, gdyż tak jak w życiu, nie można się rozdwoić.
Będąc na misji, nie można iść do sklepu na zakupy i tego należy się trzymać.

Na forum funkcjonuje również czas, który podany jest na samej górze strony.
Wraz z upływem lat, nasza postać dorasta i starzeje się, chociaż odbywa się to powoli.

Forum jest stale rozwijane wraz z Waszą pomocą, ale motywem przewodnim pozostaje
nacisk na fabularność świata, oraz na swobodę gracza, który może rozwijać postać wedle swoich marzeń.

Regulamin i FAQ

Chociaż mamy świadomość, że to uciążliwe, to prosimy o zapoznanie się z Regulaminem forum,
co ułatwi nam współpracę na forum i pozwoli uniknąć chaosu.
Regulamin będzie w razie potrzeby modyfikowany, lub uzupełniany,
o czym Administracja poinformuje graczy i da czas na zapoznanie się z nową wersją.

Dodatkowo należy pamiętać o FAQ, czyli zestawie najczęstszych pytań.
Zapoznanie się z tym wątkiem wyjaśni wiele spraw, dlatego w razie wątpliwości, poszukajcie najpierw
odpowiedzi w tym wątku, gdyż bardzo możliwe, że jest tam odpowiedź na Wasze pytanie.
FAQ będzie również uzupełniane i rozwijane, aby rozwiązywało jak najwięcej niedomówień i trudności.

Założenie Karty Postaci

Karta Postaci to wizytówka każdego gracza. Zawiera wszelkie informacje niezbędne do gry.
Założenie Karty Postaci (KP) to pierwszy krok w przygodzie na forum.
Kartę zakładamy zgodnie ze wzorem i umieszczamy za pomocą znacznika [ code] w Zgłoszeniach KP.
Pod zgłoszeniem MG może napisać ewentualne uwagi, wtedy należy się do nich zastosować i poprawić błędy.
Jeśli wszystko będzie dobrze, KP zostanie zaakceptowana, założona jako osobny wątek w dziale Karty Postaci, oraz umieszczona w sygnaturze gracza.
Przy wyborze klanu, należy pamiętać, że dany klan zobowiązuje do rozwoju konkretnego Kekkei Genkai
i uniemożliwia rozwój umiejętności charakterystycznych dla innego klanu.

Wraz z upływem czasu, nasza Karta Postaci będzie wymagała korekt i aktualizacji.
Dokonujemy tego w odpowiednim wątki - Aktualizacja Kart Postaci.

W tym miejscu przypominamy, że każda postać ma 1 życie. Jeśli nasza postać umrze z dowolnej przyczyny,
należy założyć nowe konto (można pominąć wtedy Akademię). Nie należy się jednak obawiać - śmierć to rzadkość,
a dodatkowo postać zabita w walce z innym graczem, może złożyć prośbę do MG o ratunek.

Wybór Mistrza Gry Prowadzącego - Wasz opiekun

Pieczę nad sprawnym działaniem forum sparwują Mistrzowie Gry (MG).
Są to osoby, które nadzorują wszelkie sytuacje, aktualizują Wasze KP, potwierdzają zakupy, prowadzą misje itd.
Robią to dobrowolnie i bez żadnego wynagrodzenia, dlatego starajmy się podchodzić do nich wyrozumiale.
Każdy MG posiada osobne konto do prowadzenia swojej postaci.

Dodatkową funkcją MG jest nadzór nad fabułą danego gracza.
Po założeniu KP, należy zgłosić się po swojego MG Prowadzącego, składając odpowiednią aplikację.
Nie trzeba czekać na potwierdzenie zgłoszenia, gdyż MG Prowadzący sam ingeruje w fabułę gracza, kieruje nią
oraz stwarza liczne sytuacje ważne dla postaci gracza.
Wszelkie poboczne czynności, jak podróże, misje i wszelkie mniej ważne fabularnie sytuacje,
może prowadzić dowolny MG, ale tylko Opiekun kieruje ważnymi sytuacjami dla gracza, gdyż jest on obeznany z historią postaci.

W każdym momencie można sprawdzić aktualną listę MG, wraz z ich podopiecznymi.

Przystąpienie do Akademii Shinobi

Kolejną rzeczą, jaką powinniśmy zrobić po założeniu KP, jest zapisanie się do Akademii.
Zapisy odbywają się w w Kraju Herbaty w Akademii Zjednoczonych Krain Shinobi.
Po zgłoszeniu wystarczającej liczby uczniów, pojawi się Sensei, który przyjmie grupę graczy i przeprowadzi ich przez Akademię.
Należy sprawdzać który Sensei przyjął nas pod swoje skrzydła, założy od odpowiedni wątek i zacznie naszą przygodę na forum.
Później wystarczy kierować się jego wskazówkami, a cała Akademia minie szybko i przyjemnie.
Cały przebieg nauczania i zasady Akademii zbudowany jest tak, by dać czas na obeznanie się z forum.

Oczywiście w czasie nauki w Akademii, która odbywa się z przerwami między zajęciami,
można wykonywać wszelkie inne akcje, jak chociażby zakupy, walki, treningi, czy spacery zwykłe.

Po ukończeniu Akademii stajemy się pełnoprawnymi shinobi i otrzymujemy ochraniacz na czoło z symbolem swojej wioski.

Sygnatura

Sygnatura, czyli podpis pod każdym postem, pełni na forum funkcję wizytówki
i powinna zawierać takie elementy jak: Link do Karty Postaci, Aktualną lokację, w której przebywa postać,
a także opis aktualnego ubioru postaci z uwzględnieniem widocznego wyposażenia i elementów wyglądu takich jak fryzura,
czy inne, często zmieniające się cechy.
Proponujemy zapoznać się ze szczegółowymi zasadami odnośnie sygnatury.

Podróżowanie po świecie

Świat na forum składa się z wielu państw i lokacji, pomiędzy którymi można dowolnie podróżować.
Należy jedynie pamiętać, że każda podróż wymaga odpowiedniej ilości poświęconego czasu, tak jak w życiu.
Zasady zmiany lokacji klasyfikują 2 typy podróży, które są tam dokładnie opisane.
Aktualna mapa świata umieszczona jest na górze strony i pozwala określić nasze położenie.

Dodatkowo każdy gracz zobowiązany jest do podania swojej aktualnej pozycji w sygnaturze,
za pomocą kodu [ hide=1000000000] [ /hide], co zostało również opisane w tych zasadach.
Starajmy się uaktualniać lokację w sygnaturze, aby uniknąć chaosu i ułatwić pracę MG.

Własne wątki

Cała akcja w danej lokacji odbywa się w wątkach zakładanych przez graczy.
Takie wątki można zakładać nawet w lokacjach, które chcemy stworzyć sami - dajmy na to bezpośrednio w Kraju Ognia,
gdzie możemy stworzyć wątek z lokacją lasu z rzeką, opisując lokację i prowadząc dalej akcję.
Czyli tak naprawdę w dziale Świat jest pełna swoboda jeśli chodzi o miejsce tworzenia wątku dla swojej postaci.
Tworząc taki wątek należy przestrzegać zasady zapisu, czyli umieszczać w tytule wątku swój nick, nazwę odwiedzanej lokacji i datę założenia tematu.
W przypadku powrotu do lokacji, gdzie znajduje się już nasz wątek, jesteśmy zmuszeni założyć kolejny,
z nową datą, po to, by nie tworzyć niewyobrażalnie długich wątków.
Mówiąc krótko - każdorazowe fabularne wejście do danej lokacji to założenie w niej nowego wątku ze swoim nickiem i datą.
Wyjątek stanowią jedynie mieszkania i kryjówki, czyli prywatne lokacje danych graczy, gdzie wątek jest stały niezależnie ile razy się do niego wraca.

Oczywiście można odwiedzać wątki innych graczy, stwarzając sytuację spotkania, z czego może wyniknąć nawet walka.
W takim przypadku należy pamiętać o kolejności pisania, która pozostaje turowa. Posty powinny mieć ciągłą i niezmienna kolejność.
Gracze piszą na zmianę, nawet jeśli jest ich 3 i więcej.
Wyjątkiem jest sytuacja, w której dany gracz chce opuścić lokację, wtedy post w którym ją opuszcza może być napisany poza kolejnością.

Przy każdej zmianie lokacji, nawet jeśli wchodzimy do wątku innego gracza w tej samej lokacji,
należy podać odnośnik do poprzedniego wątku, zgodnie z zasadami podróży.

Dokładne zasady zakładania własnych wątków

Rozwój postaci

Podstawą w RoS jest rozwój prowadzonej postaci, w którym jest pełna swoboda i wiele zależy od poczynań gracza.
Należy pamiętać, by rozwijać wszelkie aspekty postaci i chociaż zajmuje to dużo czasu, to nie należy się zniechęcać.

System rozwoju opiera się na drzewkach rozwoju, co daje ogromna swobodę kreowania postaci.
Cała nauka odbywa się stopniowo od podstawy drzewka, ku górze, a gracz może obrać kilka dróg, rozwijając się w każdej dziedzinie,
chociaż wymaga to wydłużonego czasu treningu.

Ważnym czynnikiem w rozwoju postaci są dawki treningowe, które stanowią
miernik możliwości treningowych i to one określają postępy naszej postaci.
Dawki treningowe będziemy realizować przez niemal całą przygodę na forum, zarówno w formie treningu,
jak i walk, lub misji (o ile MG przyzna taką nagrodę dla gracza).


Rozwój drzewek

Rozwój drzew opiera się na zdobywaniu kolejnych cech, realizując podane pod nimi wymagania.
Wybierając kilka gałęzi, lub kilka podobnych drzew rozwoju jest możliwość, że wymagania ulegną zmianie.
Zasady opisują takie sytuacje i jasno określają wszelkie przypadki.
http://i66.tinypic.com/34dsv4o_th.jpg
Rozwój statystyk

Statystyki opierają się na drzewach rozwoju, a trening wymaga dawek treningowych jako jednostki podstawowej.
Szczegółowe zasady treningu statystyk opisują wszelkie wymagania i zależności.

Nauka i tworzenie technik

Podstawą siły shinobi są techniki jakie zna, dlatego nauka i tworzenie nowych jutsu jest bardzo ważne.
Techniki podzielone są na rangi, zależnie od siły.

Nauka technik opiera się na wykorzystaniu zwojów i odpowiednim rozwoju danego drzewa natury chakry.
Po nauczeniu się danej techniki jest ona zapisywana w ukrytej części KP gracza i można ją stosować wedle uznania.

Podobnie ma się przy tworzeniu własnych technik, z tą różnicą, że stworzenie nowego jutsu wymaga więcej czasu.
Nowa technika musi być również przyjęta przez administrację, która analizuje, czy jej efekt jest sensowny.

Należy pamiętać, że tygodniowy limit nauk technik, zależny jest od poziomu Naszej koncentracji i wynosi odpowiednio 2, 3 lub 4 techniki w tygodniu. Lecz nie więcej niż jedna w ciągu dnia.

Opanowanie natury chakry

Wraz z upływem czasu i rozwojem postaci, gracz ma możliwość opanowania dodatkowych natur chakry.
Istnieje tutaj pełna swoboda i możliwość posiadania nawet 5 natur chakry, co jednak wiążę się z latami treningu.
Całość jest opisana szczegółowo w zasadach opanowania natury chakry.

Trening nad dowolnym aspektem może odbywać się w każdej lokacji i nie ma znaczenia czy jest to nasz dom, czy polana.
Postęp realizowanych dawek treningowych powinien być zapisywany w każdym poście treningowym.
Po spełnieniu wszelkich wymagań umieszczamy prośbę o rozwój, którą MG sprawdza i uaktualnia KP danego gracza.

Zarabianie - misje i inne metody

Każdy shinobi musi zaopatrzyć się w broń i inny ekwipunek, co kosztuje.
na forum istnieje wiele form na zarobek, a najpowszechniejszą są misje zlecane przez wioskę.
Każdy Kage dzieli misje na rangi i ustala wynagrodzenie, po czym przydziela je poszczególnym drużynom,
wedle swojego uznania i swojej wiedzy.
Misje dotyczą zwykle sytuacji w Kraju, lub służą celom wojennym i wywiadowczym.
Lider wioski ma tu pełną swobodę, a ograniczają go jedynie fundusze osady,
z której pokrywane są wynagrodzenia za misje.

Alternatywną formą zarobku są zlecenia, umieszczane na Tablicach Ogłoszeń w każdej wiosce.
Jest to miejsce, gdzie umieszczane są oferty pracy zarówno od NPC (postać wykreowana przez MG), jak i innych graczy.
Zlecenia może podjąć się każdy i nie regulują tego władze wioski, chyba, że Kage postanowi inaczej.

Pełna otwartość świata pozwala na zarobek w każdym miejscu, począwszy od szukania skarbów,
sprzedaży znalezionych na misji rzeczy, wyłapywania przestępców z Księgi Bingo.
Z upływem czasu znajdziecie nowe sposoby na zarobek i wybierzecie najlepszy dla siebie.

Przedmioty - wyposażenie shinobi

Każdy shinobi powinien zaopatrzyć się w sklepie w odpowiednią broń i ekwipunek.
Sprzęt do walki jest niezwykle ważny przy walce i wykonywaniu misji, a czasem ratuje nawet życie.
Na forum istnieje bogaty asortyment ekwipunku, zamieszczony w powszechnym spisie.
Należy pamiętać, że każdy kraj posiada inny asortyment i w różnych sklepach możemy znaleźć różne przedmioty.
Niektóre sklepy posiadaką bogatszy, a inne bardziej ubogi wybór przedmiotów na sprzedaż.

Większość wyposażenia można nosić w torbach lub plecakach, należy jednak pamiętać, że każdy przedmiot zajmuje określona ilość miejsca.
Reguluje to system slotów, czyli zasady określające ile dany przedmiot zajmuje miejsca,
oraz ile zmieści się do torby, lub plecaka. Wynika to z zasady, że każdy człowiek może nosić tylko ograniczoną ilość przedmiotów przy sobie.
Każdy gracz zaczyna z 5 wolnymi slotami, które zapewnia mu ubranie początkowe i kieszenie w tym właśnie ubraniu.
Ilość slotów wykorzystanych i maksymalnych powinna być zapisana w KP, co zostało uwzględnione we wzorze KP.
Zapas przedmiotów możemy oczywiście trzymać w domu/kryjówce, jednak przy sobie możemy nosić tyle, na ile pozwala nam liczba slotów.

Dodatkowo przedmioty mają spis kilku zasad, których należy przestrzegać.

Starcia z innymi graczami

Codziennością shinobi są walki, które odgrywają na forum ważną rolę.
Miarą siły, czynnikiem rozwoju, a także metodą rozwiązywania problemów są starcia pomiędzy graczami.
Walki mają charakter fabularny i niosą za sobą wszelkie konsekwencję od utraty zużytego ekwipunku, aż po śmierć.
Należy jednak pamiętać, że zabicie przeciwnika jest na ogół uznawane za przestępstwo i za taką osobą wysyłany jest pościg, a gracz zostaje zazwyczaj Nukeninem.
W czasie walk można wykorzystywać ukryte ruchy, które dają szansę na zaskoczenie przeciwnika.

Wątek z walką jest tworzony przez graczy według zasad i musi zawierać ich nicki, oraz lokację walki.
Na początku walki gracze umieszczają linki do poprzednich lokacji, zdognie z zasadami podróży (zmiany wątku w tym przypadku).
Po zakończonej potyczce, gracze wracają do poprzedniej lokacji.
Istnieje ryzyko, że w  czasie walki dojdzie do sytuacji spornej pomiędzy użytkownikami.
W takim wypadku nie należy się kłócić w wątku z walką, tylko poprosić o ingerencję MG.
Walkę zgłaszamy dla MG również w przypadku jej zakończenia, gdyż oceniający walkę Mistrz Gry,
zamyka wątek i może nadać nagrody, o ile walka była na wysokim poziomie fabularnym i bojowym.

Chakra - czyli nasza energia

Chakra jest energią wykorzystywaną przez shinobi do walki.
Jest wykorzystywana przy stosowaniu technik i niektórych umiejętności,
a jej zapas zależy od poziomu wytrenowania naszej postaci.

Z czasem, chakra sie regeneruje, dzięki czemu siły wracają do zmęczonej walką postaci.
Tempo regeneracji zależy od ilości posiadanej chakry i rozwoju odpowiednich umiejętności.
Regeneracja chakry odbywa się zgodnie z realnym czasem, co godzinę.
Jednak nasza postać nie może w tym czasie wykonywać męczących czynności.

Chakra zapisywana jest w formie ukrytej wiadomości, dzięki czemu przeciwnik nie zna naszej ilości chakry.
Wartość ta musi być zapisywana bezwzględnie w każdym poście, w którym jej stan nie wynosi 100%.
Wszelkie oszustwa związane z ilością chakry będą surowo karane.

Rangi, jednostki ANBU i tytuł Kage

System shinobi, który panuje w wioskach, klasyfikuje wszystkich mieszkańców na odpowiednie rangi,
które najczęściej odzwierciedlają doświadczenie danej osoby.
System shinobi jest powszechnie stosowany na całym świecie i rangi nie różnią się między wioskami,
poza nielicznymi specjalnymi rangami, które mogą tworzyć Kage.
Ranga to tytuł, który określa posiadany stopień w społeczeństwie, ale również może określać specjalną funkcję takiej osoby.


Rangi podstawowe

Adept - ranga z którą zaczyna każdy gracz. Jest ona charakterystyczna dla uczniów Akademii Shinobi.

Genin - wraz ze zdaniem Akademii, gracz otrzymuje rangę genina. Jest to najliczniejsza grupa shinobi,
której członkowie mają pełnię praw shinobi, wykonują podstawowe misje ale nie mogą być liderami drużyn w wioskach.

Chūnin - ranga nadawana w nagrodę za zdanie Egzaminu na Chūnina.
Świadczy ona o doświadczeniu shinobi i pozwala na zostanie liderem drużyny i wykonywanie poważniejszych misji.

Jōnin - ranga nadawana za poleceniem Kage wioski. Świadczy o ogromnym doświadczeniu danej osoby,
pozwala na wykonywanie misji wysokiej klasy i budzi szacunek w wiosce. Grupa ta nie jest zwykle zbyt liczna.

Sannin - najwyższa ranga podstawowa, nadawana niezwykle rzadko z polecenia Kage. Osoba o tej randze
posiada ogromne zasługi dla wioski, często jest zasłużonym bohaterem, którego doświadczenie i siła budzą szacunek nawet
poza granicami kraju. Zleca się im wyjątkowe zadania i wielkiej wadze.

Rangi specjalne

ANBU - jednostka specjalna wioski shinobi, której członkowie działają anonimowo i wykonują tajne misje.
Pełnią oni rolę osobistej straży Kage i są na jego polecenia. Kage mianuje członków ANBU, a gracz o tej randze otrzymuje specjalne
anonimowe konto, do wypełniania obowiązków ANBU i w celu służenia swojej wiosce doświadczeniem i siłą.

Kage - najbardziej szanowana osoba w wiosce, lider wioski, od niego zależy rozwój osady i wszelkie decyzje polityczne.
Gracz ma możliwość zdobyć ten tytuł i samodzielnie prowadzić wioskę wedle swoich upodobań, nie ma co do tego ograniczeń.

Nukenin - ranga określająca kryminalistę. Osoba o tej randze nie przynależy do wioski shinobi i jest zdana sama na siebie,
musi sama radzić sobie z zarabianiem, gdyż misje jej nie dotyczą. Dodatkowo jest poszukiwana za przestępstwa.

Uzyskiwanie danych rang

Adept - otrzymywana przy zakładaniu Karty Postaci

Genin - otrzymywana po ukończeniu Akademii Shinobi i otrzymaniu ochraniacza z symbolem wioski

Chūnin - wymaga zdania Egzaminu na Chūnina

Jōnin - nadawana przez Kage danej wioski, wedle jego osobistych kryteriów

Sannin - nadawana przez Kage danej wioski, wedle jego osobistych kryteriów

ANBU - nadawana przez Kage danej wioski, wedle jego osobistych kryteriów

Kage - otrzymywana po aprobacie mieszkańców wioski, lub zabiciu poprzedniego (Administracja może wyrazić swoje zdanie)

Nukenin - nadawana po wygnaniu z wioski lub jej opuszczeniu na rzecz przestępczego życia

Dodatkowo prosimy o zapoznanie się z każdym wątkiem w dziale "Wprowadzenie", gdyż zawiera informacje uzupełniające ten poradnik.


http://i59.tinypic.com/2iik3dh.png

Offline

 

Kopiowanie wszelkich treści i projektów z forum jest zabronione i niezgodne z prawem.

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.narutek.pun.pl www.ekipapowalentynkowa.pun.pl www.sex-and-the-city-rpg.pun.pl www.polandprivm2.pun.pl www.muhck.pun.pl