1. Statystyki:
- Chakra (Odpowiada za poziom naszej "energii", która określa ile technik itp. jesteśmy w stanie wykonać nim stracimy ją całą i zginiemy) - Wytrzymałość (Odpowiada za poziom naszej wytrzymałości i odporności fizycznej, czyli poziom określający ile jest w stanie przetrwać nasze ciało) - Siła (Odpowiada głownie za siłę zadawanego ciosu oraz siłę ogólnie pojętą. Od niej zależy czy uda nam się coś przenieść oraz jak mocne będzie uderzenie) - Szybkość (Odpowiada za szybkość naszego przemieszczania się oraz wykonywania czynności) - Reakcja (Odpowiada za szybkość postrzegania otoczenia. Im większa, tym szybciej będziemy mogli podjąć odpowiednie działania) - Zręczność (Odpowiada za poziom naszego panowania nad bronią oraz własnym ciałem czyli za naszą "zwinność") - Celność (Odpowiada za naszą celność czyli określa z jakiej odległości jesteśmy w stanie trafić w dany cel)
Startowe punkty do rozdania: 105 (z czego min. 5 punktów w każdej statystyce). Statystyki nie mają maksymalnego limitu.
Przelicznik statystyk: Chakra: 1 punkt = 1.000 chakry. Celność: 1 punkt = 1 metr idealnej precyzji. Maksymalny zasięg precyzyjnego rzutu bronią miotana to 100 metrów.
Wpływ na statystyki ma również wiek postaci, co odzwierciedla naturalny rozwój fizyczny ciała u dzieci, jak i starzenie się organizmu. Oto przelicznik dodatkowych statystyk zależnych od konkretnego wieku postaci, statystyki te są zmienne względem upływającego na forum czasu i wchodzą w bazowy limit statystyk, wynoszący dla każdej z nich maksymalnie 100.
5-20 lat - Każdy rok to dodatkowe 2 punkty statystyk do rozdania pomiędzy siłę, wytrzymałość oraz szybkość. 21-50 lat - Brak wpływu na statystyki. 51-x lat - Każdy kolejny rok to 1 punkt statystyk odejmowany od dowolnej ze statystyk prócz chakry.
Statystyki za wiek są dodatkowe i nie są wliczone w startowe punkty do rozdania. Jednym słowem gdy nasza postać ma 10 lat - mamy do rozdania podstawowe 105 pkt, a dodatkowo, otrzymujemy 10pkt za wiek (2pkt za każdy rok powyżej 5 roku życia), do rozdania pomiędzy siłę, szybkość lub wytrzymałość.
2. Rozwój statystyk
Doskonalenie zdolności fizycznych swojego ciała to podstawowe zadanie każdego shinobi. Aby zacząć trenować, niezbędne są podstawowe wiadomości z zakresu walki wręcz - to minimum, które każdy student akademii musi poznać. Dzięki temu, będzie w stanie rozpocząć trening nad wybranym przez siebie aspektem.
Za rozwój statystyk odpowiadają 2 cechy:
- Wytrwałość - określa wytrzymałość naszego ciała na zmęczenie fizyczne, które występuje w czasie treningów statystyk oraz wszelkich prac wymagających wysiłku fizycznego - Koncentracja - określa wytrwałość i wytrzymałość naszej woli na zmęczenie psychiczne, które występuje w czasie prac umysłowych (tworzenie medykamentów, budowa lalek, studiowanie ksiąg, nauka technik, tworzenie własnych technik)
Ich dokładny opis znajdziecie tutaj.
UWAGA! Możliwość rozwijania podstawowych statystyk - Szybkosć, Wytrzymałość, Siła, Zręczność, Reakcja, Celność jest możliwa już od początku rozgrywki, jednak odbywa się ona z 50% skutecznością - 100% skuteczności treningu jest dostępna po osiągnięciu cechy A1 Drzewa Taijutsu. Rozwój Chakry zaś jest możliwy dopiero po osiągnięciu cechy A2 Drzewa Chakry
|